Generátor tekercsek

Személygépkocsik, motorkerékpárok, teherautók, egyéb haszonjárművek generátor-tekercselemeinek javítása, újratekercselése; állórészek, forgórészek (pld. körmös forgórészek).

 Újabban a megnövekedett kereslet következtében tekercselek klímaberendezések kuplungtekercseit is

A generátor tekercsek anyagai garantálják a minőséget, hiszen a huzalozás az EU-szabványnak megfelelő ún. "duoflex", vagyis dupla-zománcos szigetelésű, ezért a forró olaj által kitett hőterhelésnek tartósan ellenáll. A huzal szigetelése 200 C fokra méretezett.

A műgyanta szigetelő-telítőanyag (nem lakkozunk tehát) a térhálós szerkezetével biztosítja a tekercselés rögzítését, rezonancia-mentességét! Így annak tartóssága szintén garantált, mivel ellenáll az olajnak és a rázkódásnak!

 

A hibás generátor tekercsek vastestét gondosan szigetelem:

- A tisztítás után kap egy alapozó műgyanta bevonatot, amely 10 kV szigetelési ellenállást biztosít.

- Erre jön az ún. triflexil, amely (a nevében van) háromrétegű horonyszigetelő, amelyet a nagyobb teljesítményű villamos gépekben általánosan használnak, és több évtizedes tapasztalatom szerint a legstabilabb szigetelési mód a mai napig. A szigetelő behelyezése során a horony (pólus) szélén eleve duplán papírozok, egy "u" alakú záró szigetelést is kap a pólus, tehát lényegében a triflexil is duplán számít, tehát 6 rétegű (plusz az első műgyanta bevonat). Látható tehát, hogy igen nagy hangsúlyt fektetek a gondos szigetelésre, alapvetően ez határozza meg a tartósságot.

- Ezen kívül fontos még a kész tekercsek kivezetéseinek az elrendezése, elkerülendő a különbözős fázishoz tartozó tekercskivezetések kereszteződése, azokat egymástól varnish csővel, és ha szükséges, a becsatlakozás forrasztását még külön szigetelővel látom el, hogy távolság legyen a tekercs, és a kábelek között.

Megjegyzem, hogy a szigetelésnél nagyon fontos az általános, villamosgépészeti ismeretek, és a működési elv alapos ismerete, mert enélkül nem tudnám nagy biztonsággal megoldani a szigetelést.

A gyári gépeken ez a fajta fázisszigetelés teljes egészében hiányzik, mivel a tekercselő robotok nem tudnak külön szigetelő lemezkéket elhelyezni a legkényesebb részeken, az ún. átlépő szálakon, és a kivezetések kereszteződéseiben. Ezért van, hogy ha Ön kibontja a hibás tekercset, láthatja, hogy elsőként mindig a forrasztás környékén ég meg, ott mindig feketébb, mivel ott keresztezik egymást a fázistekercsek.

Tovább a kategóriában: Önindítók javítása »

RM 125 gyújtás alaplap

Nemrég készült el az újabb RM 125-ös, 6 tekercses gyújtás alaplap. Panaszkodnak a motorosok, hogy nagyon nehéz hozzájutni, és hogy…

Műhely - korábbi ígéretem: így "égetik el" a fesz. szabályozók saját magukat, és a tekercseket

Régi ígéretemet váltom be, amikor megmutatom Neked, hogy miféle erők dolgoznak a háttérben, amikor szörnyűlködve tapasztalod, hogy a generátorod külsőre…

A jótállásról

 A legtöbb általam újratekercselt generátorra jótállást vállalok.   A jótállás az alábbi dolgokra vonatkozik.   Fontos: csak akkor küldd el…

Meg kéne mérni a generátort, de hogyan?

Gyakran kérdik tőlem a motorosok, akik otthon, saját maguk vágnak neki a szerelésnek: - HOGYAN KELL KIMÉRNI A GENERÁTORT, hogyan…

Egy kis összefoglaló

Pár éve készítettem egy videó összeállítást egy korábbi munkámról, egy Honda CBF 1000 típusú generátor állórész tekercsét javítottam.

De miért épp az én motorom tekercse ég le?

Sokszor kérdezik tőlem: de miért égnek le ezek a tekercsek? Azt kell mondjam, hogy eddig pályám során összesen 1 vagy…

Műhely - a DRZ 400-as generátora

A híres (hírhedt) Suzuki DRZ 400 generátor   Gyakori hiba - olvasva a blogokat, fórumokat -, és a telefonos megkeresések…

Tekercselek motorkerképár és gépjármű generátorokat

Tekercselek és javítok gépjármű és motorkerékpár generátort, önindítót  (személy-tehergépjármű, motorkerékpár, erőgépek  stb), klímakuplung-tekercset, ablaktörlő, fűtő-, szervo motorokat.