A jótállásról

 A legtöbb általam újratekercselt generátorra jótállást vállalok.

 

A jótállás az alábbi dolgokra vonatkozik.

 

Fontos: csak akkor küldd el javításra tekercset hozzám, ha elfogadod az alábbiakat! Ha tehát elküldted a tekercset, az egyúttal azt jelenti, hogy igen, elfogadtad az alább közölt jótállási feltételeket.

 

Jótállás tárgya:

A generátor tekercs, a bilinccsel rögzített kábel kivezetéssel.

Javításaim során csakis a tekercsek újraépítése, a vasmag újraszigetelése, és az esetleges bekötő kábelek cseréje történik. Nem javítok jeladó tekercset, sem pedig egyéb más gyújtástkercset, ami egyes esetekben ugyanazon vastesten van beépítve, mint az erősáramú (generátor) tekercs.

 

Jótállás időtartama:

Minden esetben külön megállapodás tárgya, de semmiképpen nem lépheti túl az egy teljes naptári évet. Semmiképpen nem vállalok "kilométer garanciát".  (Megyjeztés: Egyébiránt igen rugalmasan kezelem a jótállást, a régi ügyfeleknek, és műhelyeknek "bemondásra" elfogadok bármiféle kifogást, reklamációt, nekem sokkal egyszerűbb újra megcsinálni, mint bármilyen más, véget nem érő egyezkedés.)

 

A jótállás személyi feltételei:

A jótállásom nem terjed ki harmadik félre. Ez azt jelenti, hogy egy ügyféllel van dolgom, aki hozzám elküldte a tekercset, és lehetőleg ugyanannak a személynek küldöm vissza. Ezért ha bármilyen baj van vagy kifogás, harmadik személy ne hívjon telefonon, akivel azelőtt nem voltam semmiféle kapcsolatban, és akivel ezáltal nem egyeztem meg semmiben, értelemszerűen.

 

Egyéb tárgyi feltételek:

A jótállásom kizárólag magára a generátor tekercsre szól, és nem terjed ki a generátor, és általában az áramellátó rendszer többi elemeire, sem pedig a jármű más egyéb alkatrészeire, berendezéseire, arra hivatkozva, hogy "a rossz generátor miatt ment tönkre ez meg az az alkatrész". Ennek két alapvető oka van.

- Az egyik az, hogy a generátor a folyamat végén van, és a hibák végeredménye, nem pedig a hibák okozója. A generátornak az a dolga, hogy adjon áramot (feszültséget), és mint ilyen, ennek eleget tesz, tehát erre hivatkozni, hogy a úgymond "a generátor égette le a feszültségszabályozót (kettőt-hármat is), és tönkretette az akkumulátort stb", ez abszurdum, mivel a generátor rendes körülmények között éppen ezt teszi, adja a feszültséget, megfelelő fordulatszámon akár 70-90 Voltot is, amit a szabályozó rendszernek "el kell égetnie" sajnos épp a generátor tekercselésén keresztül, máshol ez nem lehetséges (nem foghatod a gyufa gyártójára hogy ő a hibás, amiért leégett a ház). A generátor tehát nem a hiba forrása, hanem a hiba végeredménye, az okozat, nem pedig maga az ok, erre hivatkozni óriási tudatlanságra vall.

- És itt a másik ok: a generátor nem került volna hozzám tekercselésre, ha előszörre sem égett volna le, tehát nyilvánvaló, hogy a generátorok, mint minden más villamos gép tekercselése, le szoktak égni, mindig is leégtek, és ezután is le fognak égni, ha én már rég nem fogok tekercselni. Ha nem így lenne, akkor sem én, sem más nem lenne tekercselő.

 

Egyéb feltételek:

- Nem vállalok semmiféle határidót, még hozzávetőlegesen sem, ezért semmiféle időpontot meghatározni mint kötelező érvényű határidőt, nem képezi a megállapodás tárgyát, rajtam nem kérhető számon, ezt a javítást kérő szeménynek tudomásul kell vennire. Nem hivatkozhat tehát arra, hogy pld. el akart utazni a járművel a horvát tengerpartra, és miattam nem tudot elutazni, mert nem lett kész a motorkerékpár generátora (ez valódi és konkrét eset volt), ez azért nonszensz, mert a fő ok nem én voltam, hanem éppen az, hogy leégett az ő saját járművének a saját generátora. Továbbá bármilyen, szóbeli "két hét múlva, és úgy jó 10 nap" stb. mind tájékoztató jellegű határidők, sok szempont befolyásolhatja a végeredmény, akár személyi, akár objektív körülmények. Ha javító műhely vagy, nem kérheted rajtam számon a javítási időd csúszását a generátor tekercsre hivatkozva, mert túl sokáig tartott, stb.

- Továbbá nem vállalok felelősséget a jármű üzem közbeni meghibásodásából származó következmények után, mint pld. a lerobban jármű elvontatása, trélerezés, szervízköltség, ebből eredő egyéb más kiadások után, arra hivatkozva, hogy leégett újra a generátor (ne feledd: először is leégett a generátor, amikor elküldted hozzám!). A jótállásom kizárólag magára a tekercsre szól, és csakis akkor, ha külön megállapodtunk legalább szóban.

 

Szállítási feltételek:

Nem vállalok felelősséget az alkatrész csomagszállításáért sem hozzám, sem pedig a visszaszállításért.

A hozzám történő elcímzésnél ez egyértelműen a feladó felelőssége, a címem publikus, telefonálás nélkül is leolvashat több helyen, így itt a főoldalon, a Facebook oldalamon, és itt alább:

 

Dóka Sándor

3600 Ózd
Gábor Áron utca 11.

Tel: +36 30 262 5500

***

Az Ön felelőssége, hogy a dobozon, ill. a csomag belsejében valós adatokat közöljön a "vissza címzésnél", különös tekintettel, ha nem ugyanaz a cím, mint a feladó cím, mivel gyakori eset, hogy a futárcég mondjuk a küldő személy munkahelyén kézbesít, egy egyéb más, megbeszélt helyen, mert napközben nem tartózkodik otthon, ez elég életszerű eset. Ezért legyen körültekintő, és épp ezért kizárok minden ebből fakadó hibás címzést miatti késlekedést vagy plusz költséget, esetleg csomag vesztést, bár ez még nem fordult elő. Az én dolgom itt annyi, ami rajtam számonkérhető, hogy megmutassan a feladásról szóló dokumentumot, vagy az igazoló email-t, vagy a papír alapú nyomtatványt a rakszámmal, ami a nyomkövető rendszerekben lekérdezhető. Semmiképpen nem kérhető számon rajtam tehát az alkatrész, ha minden kétséget kizárólag bizonyítani tudom, hogy feladtam a csomagot, és azt a futárcég tőlem átvette, ill. a Posta a rendszerbe foglalta.

Azért fontos ezen körülmény tisztázása, mert alapvetően egy és ugyanaz a címhelyen dolgozom, és hozzám elhozzák az alkatrészt úgy max. 100 km-es távolságon belülről, de van hogy 150 km-ről, és elmondható, hogy a küldő személy érdeke és a felelőssége, hogy eljutassa hozzám valahogy az alkatrész javításra, mint pld. amikor rossz a telefonom, beviszem a szervízbe, és nem száll ki hozzám a mobiltelefon javító fiatalember. Nyilvánvaló tehát, hogy nem vállalok felelősséget akkor, amikor hozzám eljön autóval, és balesetet vagy kisebb koccanást szenved a járműve, mert hát miattam volt, mert hozzám indult az alkatrésszel. Ez esetben nem a postán adta fel csomagot, hanem úgy döntött, hogy saját maga hozza el, de mindenképp az Ön érdeke és felelőssége, hogy a saját alkatrésze eljusson hozzám valahogy, és én csak azt tudom vállalni, hogy visszaküldöm, és ezt igazolni is tudom, és biztos lehet benne, hogy fényképes adatbázisom van az átvételekről, ill. a csomagban érkezett alkatrészekről.

 

Nem vagyok motorkerékpár szerelő, nem javítok járművet, annak egyetlen más alkatrészét sem, hozzám a generátor tekercset csakis az Ön saját felelősségére küldje el javítani, még ha jótállást vállalok a tekercsért, akkor is! Beépítéskor körültekintően járjon el, én nem javítok tehát töltést, ezért engem ne hívjon fel telefonon mert úgymond "nincs töltés", engem csakis azzal hívhat fel, hogy "nem jó a generátor", és ebben Önnek 100 %!-ban biztosnak kell lennie. Ezért az Ön felelőssége az abszolút hozzáértés és gyakorlat, haladóbb járművillamossági ismeretek megléte. Önnek tudnia kell kettéválasztani a hibalehetőségek közül a generátor, és más alkatrészek hibáját vagy együtt vagy külön-külön is. (Megjegyzés: ezért javítok szívesebben szervizeknek, mert ott azonnali lehetőség van legrosszabb esetben cserével a generátor hiba kiszűrésére. Mondhatnám azt, hogy a tekercset önálló egységként javítom, függetlenül annak rendeltetésétől, és beépítésének körülményeitől, pont úgy, mint egy villanymotort, ami hengermalmot hajt, de mégsem javítok őrlő hengereket, sem darálót, csak motorokat!)

 

Kérem, csak akkor küldje el az alkatrész, ha a fentieket tudomásul veszi!

 

 

 

 

 

 

 

RM 125 gyújtás alaplap

Nemrég készült el az újabb RM 125-ös, 6 tekercses gyújtás alaplap. Panaszkodnak a motorosok, hogy nagyon nehéz hozzájutni, és hogy…

Műhely - korábbi ígéretem: így "égetik el" a fesz. szabályozók saját magukat, és a tekercseket

Régi ígéretemet váltom be, amikor megmutatom Neked, hogy miféle erők dolgoznak a háttérben, amikor szörnyűlködve tapasztalod, hogy a generátorod külsőre…

A jótállásról

 A legtöbb általam újratekercselt generátorra jótállást vállalok.   A jótállás az alábbi dolgokra vonatkozik.   Fontos: csak akkor küldd el…

Meg kéne mérni a generátort, de hogyan?

Gyakran kérdik tőlem a motorosok, akik otthon, saját maguk vágnak neki a szerelésnek: - HOGYAN KELL KIMÉRNI A GENERÁTORT, hogyan…

Egy kis összefoglaló

Pár éve készítettem egy videó összeállítást egy korábbi munkámról, egy Honda CBF 1000 típusú generátor állórész tekercsét javítottam.

De miért épp az én motorom tekercse ég le?

Sokszor kérdezik tőlem: de miért égnek le ezek a tekercsek? Azt kell mondjam, hogy eddig pályám során összesen 1 vagy…

Műhely - a DRZ 400-as generátora

A híres (hírhedt) Suzuki DRZ 400 generátor   Gyakori hiba - olvasva a blogokat, fórumokat -, és a telefonos megkeresések…

Tekercselek motorkerképár és gépjármű generátorokat

Tekercselek és javítok gépjármű és motorkerékpár generátort, önindítót  (személy-tehergépjármű, motorkerékpár, erőgépek  stb), klímakuplung-tekercset, ablaktörlő, fűtő-, szervo motorokat.